quarta-feira, 29 de abril de 2020

Inglês (27 a 30/04) - 9º C e D (Profª Elisângela)


Conteúdo/ tema: Cognatos

Habilidade: identificar palavras de origem inglesa parecidas ou idênticas as de origem portuguesa.
Estratégia: leitura e análise de texto.


Leia o texto a seguir para responder às questões de 1 a 5.

U.S. Youth Ambassadors
The Youth Ambassadors Program, created by the U.S. Embassy in Brazil in 2002, has expanded, established important partnerships, served as a basis for other initiatives, crossed borders, and been cited as a best practice at the State Department. As of 2011, has been replicated in 25 other countries. In addition, with the important support from State Department, the program became a two-way exchange and will now include U.S. Youth Ambassadors who will travel to Brazil.
In August 2010, Brazil hosted the first group of U.S. Youth Ambassadors. Thirteen students from the states of North Carolina, Montana, Oklahoma and Washington came to Brazil, along with a teacher and a coordinator from World Learning […].
The second group of U.S. Youth Ambassadors will travel to Brazil in August 2011. The group Is composed of thirteen students from the states of North Carolina, Montana, Oklahoma, Washington and now also from Ohio, along with a teacher and two coordinators from World Learning […].
The U.S. Youth Ambassadors will participate in a three-week exchange in Brazil along the same lines of the program for Brazilian students going to the U.S. The students will stay in Brasília for three days, where they will participate in an orientation and visit important sites and monuments. After that, they will be split in four groups and each will go to a different part of Brazil – one group will go to Paraná, one to Amazonas, one to Pernambuco and the fourth one to Bahia – where they will be hosted by volunteer families, visit schools, give presentations about the U.S. and develop a project on social justice and volunteerism. […]
Prior to returning to the U.S., the U.S. Youth Ambassadors will meet again in Rio de Janeiro for a final program evaluation, presentation of their projects and, also, to do some sightseeing.
The U.S. Embassy in Brazil is very pleased with the developments of the Youth Ambassadors Program and is certain that the U.S. Youth Ambassadors will have as memorable an experience in Brazil as the Brazilian Youth Ambassadors have always had in the U.S.

Disponível em: <http://www.embaixada-americana.org.br/ya-index.php?action=materia&id=9215&submenu=ya-materia.php&itemmenu=10>. Acesso em: 17 maio 2013.

1- O texto é sobre:

a) ida de Jovens Embaixadores brasileiros aos Estados Unidos.
b) a vinda de Jovens Embaixadores estadunidenses ao Brasil.
c) as diferenças entre alguns estados brasileiros.
d) o roteiro de viagem e atividades dos Jovens Embaixadores brasileiros.
e) 25 países que participam do programa Jovens Embaixadores.

2- De onde esse texto foi retirado?

3- Assinale a alternativa correta.

a) A embaixada estadunidense no Brasil existe desde 2002.
b) O primeiro grupo de Jovens Embaixadores brasileiros foi aos Estados Unidos em 2010.
c) O primeiro grupo de Jovens Embaixadores estadunidenses veio ao Brasil em 2011.
d) Todos os jovens Embaixadores irão a Brasília e ao Rio de Janeiro.
e) Todos os Jovens Embaixadores irão ao Paraná e ao Amazonas.


4- Qual é a duração do programa Jovens Embaixadores? Em que mês a viagem acontece?

5. Analise o trecho a seguir, retirado do texto:

In August 2010, Brazil hosted the first group of U.S. Youth Ambassadors. Thirteen students from
the states of North Carolina, Montana, Oklahoma and Washington came to Brazil [...].

Qual afirmação está correta?

a) O trecho descreve situações que aconteceram no passado.
b) O trecho descreve situações que acontecem no presente.
c) O trecho descreve situações que acontecerão no futuro.
d) Came é um exemplo de verbo regular.
e) Hosted é um exemplo de verbo irregular.

Sem comentários:

Enviar um comentário